Sunday, May 20, 2012

Rosmah (Bahagian 5)

Hubungan antara Cikgu Ramli dan Rosmah kian rapat. Rapat bukan sahaja disekolah tetapi kian rapat bila mandi di sungai. Sejak Cikgu Ramli terpijak kain Rosmah, Cikgu Ramli tidak sukar lagi untuk melihat keindahan tubuh Rosmah. Cikgu Ramli pasti kalau dia minta untuk melihat lagi pasti Rosmah tidak membantah. Lagipun dia mempunyai senjata yang boleh digunakan kalau Rosmah enggan.


Suatu hari selepas sebulan kejadian disungai Rosmah pergi ke sekolah untuk menghadiri kelas tambahan. Oleh kerana peperiksaan tak berapa lama lagi jadi kelas tambahan kian kerap di adakan. Hari Sabtu pun Rosmah terpaksa hadir ke sekolah juga. Hari itu giliran Cikgu Karim rakan serumah Cikgu Ramli yang mengajar kelas tambahan.


Sesampai sahaja ia ke sekolah dilihatnya Cikgu Karim menunggang motosikal keluar dari kawasan sekolah. Kawannya memberitahu kelas tambahan dibatalkan kerana Cikgu Karim ada hal. Disebabkan malas nak balik dengan berjalan kaki, Rosmah mengambil keputusan untuk mengulangkaji pelajaran dalam kelas. Penatnya tadi belum hilang lagi jadi lebih baik dia berehat dulu sebelum pulang. Kawan-kawannya telah lama menghilang meninggalkan dia keseorangan dalam kelas.


Jam telah menunjukkan pukul 10.00 pagi. Tekak Rosmah terasa haus. Kesunyian sekeliling membuatkan dia terasa terlalu lama berada di sekolah. Perlahan-lahan dia melangkah kaki keluar dari bangunan sekolah. Pada mula dia ingat nak terus balik tapi bila terlihat motor Cikgu Ramli dia berpatah balik ke arah rumah Cikgu Ramli.


Sampai sahaja dipintu rumah Rosmah terus memberi salam tapi tidak berjawab. Hanya kedengaran bunyi radio. Dia dapati pintu tak berkunci. Dengan perlahan-lahan dia masuk ke rumah Cikgu Ramli dan merapatkan semula pintu. Dilihatnya tiada sesiapa dalam rumah. Rosmah yang sudah biasa dengan rumah tersebut terus menuju ke bilik Cikgu Ramli. Dia pasti Cikgu Ramli ada di rumah kerana motorsikalnya ada, tambahan pula kedengaran bunyi radio dari bilik Cikgu Ramli.


Perlahan-lahan dia menolak daun pintu bilik yang sememangnya tidak rapat. Pada mulanya Rosmah ingin menyergah Cikgu Ramli agar dia terperanjat. Tapi dia terpaku dipintu. Hajatnya untuk menyergah Cikgu Ramli terbantut. Dilihatnya Cikgu Ramli sedang lena tidur di atas katil dengan hanya memakai seluar dalam. Mata Rosmah terpaku melihat senjata Cikgu Ramli yang mengeras dibalik seluar dalam. Cepat-cepat dia beredar dari pintu bilik kerana terasa malu.


Rosmah terus menuju ke dapur mencari air untuk di minum. Sambil minum air dia masih terbayang kelibat senjata Cikgu Ramli. Dapat dia bayangkan bahawa senjata Cikgu Ramli lebih besar dari senjata Syukor kekasihnya. Sejak Syukor pergi dia terasa kesepian. Sepi dengan belaian Syukor dan lebih sepi bila dia teringatkan senjata Syukor. Senjata yang baru dilihatnya tadi menambahkan lagi kesepianya selama ini. Ingin saja diterkamnya senjata tersebut. Tapi apakan daya bukan Syukor yang punya.


Rosmah kian gelisah bila mengingatkan senjata yang dilihatnya tadi. Nafasnya kian kencang. Tanpa disedari kian banyak air yang diminumnya. Ingin saja dia minta pada Cikgu Ramli tapi macamana fikirnya. Selepas minum dia membasuh pinggan mangkuk yang berselerak didapur sedang Cikgu Ramli lena di bilik. Sambil membuat kerja Rosmah tetap teringatkan Cikgu Ramli.


Rosmah tahu Cikgu Ramli juga geramkannya. Sejak Cikgu Ramli mandi di sungai berhampiran rumahnya pasti tubuh Rosmah jadi sasaran. Rosmah teringat semasa dia main galah panjang dengan Cikgu Ramli. Cikgu Ramli asyik berminat menangkap Rosmah dan bila Rosmah berjaya di tangkap amat lambat pula Cikgu Ramli melepaskannya.


Sejak peristiwa Cikgu Ramli terpijak kainnya. Cikgu Ramli kian berani Rosmah pula tidak “kedekut”. Bagi Rosmah dua perkara menyebabkan dia tidak “kedekut” dengan Cikgu Ramli. Pertama Cikgu Ramli tidak mengadu kepada Pengetua hal perilakunya dan kedua Cikgu Ramli telah nampak badannya walaupun dari belakang.


Atas dasar tersebut Rosmah tidak pernah membantah apa yang Cikgu Ramli lakukan ke atasnya. Atas dasar tersebut juga Rosmah akan merelakan apa saja yang Cikgu Ramli inginkan darinya kerana dia juga meninginkan sesuatu yang hangat dari Cikgu Ramli. Maka dengan itu Cikgu Ramli kian berani. Kalau dulu Cuma pegang-pegang tangan. Hari berikutnya memegang apa yang dapat dicapai ketika bermain. Minggu berikutnya mula menyentuh tubuh Rosmah bila hanya mereka berdua.


Setelah terpijak kain Cikgu Ramli mula berani mengesel senjatanya ke badan Rosmah yang hanya membiarkan. Akhirnya bila gurauan mereka kian galak Cikgu Ramli telah mula berani meraba bahagian sulit Rosmah. Demi menjaga maruah Rosmah walaupun merelakan tapi tetap menghalang tindakan berlebihan dari Cikgu Ramli.


Rosmah juga begitu. Memang dia suka digesel baik dengan badan maupun senjata sulit Cikgu Ramli. Ada masanya Rosmah yang mengesel badannya kebadan Cikgu Ramli tapi dalam keadaan tak sengaja seperti terjatuh atau terlanggar ketika mandi. Kalau Rosmah mandi memakai seluar dalam pasti dia membiarkan Cikgu Ramli menyelam lama-lama. Dia tahu apa yang Cikgu Ramli buat. Kalau Cikgu Ramli meraba pehanya dia tetap membiarkan tapi kalau cuba menyelinap ke dalam seluar Rosmah akan menolak sambil berkata.


“Tangan cikgu nakal...” sambil tersenyum mengingatkan peristiwa sebelumnya. Tapi kemudian tersentak kerana benar-benar ada tangan dibadannya. Cuma bukan dibahagian sulit tapi dipinggang. Kerana terkejut air basuhan tersiram kebadannya menyebabkan bahagian depan badan Rosmah basah. Tangan Cikgu Ramli terus mengeratkan pelukannya.


Rosmah dapat rasakan sesuatu yang keras dibahagian punggungnya. Dia pasti Cikgu Ramli cuma memakai seluar dalam sepertimana ketika tidur tadi.


“Cikgu dah bangun” Rosmah cuba bersuara bila tiada sebarang suara kedengaran. Tangan Cikgu Ramli kian meliar, kalau tadi dipinggang tapi kini di peha.


“Dah lama dah, Kamu cakap apa tadi “


“Bila Cikgu...”


“Tadi masa saya nak peluk kamu”. Baru Ros teringat bahawa dia bukan saja tersenyum bila mengingatkan kenakalan tangan Cikgu Ramli tapi turut bersuara rupanya. Pasti Cikgu Ramli mendengarnya kerana ketika itu dia telah memeluk pinggang Ros. Tangan Cikgu Ramli terus bergerak. Dari peha merayap kebahagian depan. Rosmah pasti bahagian sulitnya akan dijelajah oleh tangan Cikgu Ramli. Adakah dia merelakannya kali ini dan yang pasti pehanya telah renggang semasa pehanya diraba.


“Tangan Cikgu Nakal....” Akhirnya Rosmah bersuara sepertimana suara yang dikeluarnya tadi. Cikgu Ramli tersenyum mendengar kata-kata Rosmah.


“Nakal macamana, adakah macam ini” Tanya balik Cikgu Ramli sambil mengusap bahagian sulit Rosmah. Rosmah memegang tangan Cikgu Ramli sambil membongkokkan badan kononnya menghalang tangan Cikgu Ramli yang berada di kelangkangnya. Namun tangan itu tidak pula di tolaknya keluar. Jadi tangan Cikgu Ramli dapat merasa kehangatan tempat sulit Rosmah.


Tangan Cikgu Ramli kian galak bila dirasakan Rosmah tidak membantah. Namun kegelian yang datang hasil dari tindakan jari jemari Cikgu Ramli menyebabkan Rosmah cuba menolak tangan Cikgu Ramli. Usahanya tidak berhasil. Ketika tangan kirinya cuba membantu tangan kanan yang memegang kuat tangan Cikgu Ramli tiba-tiba besen berisi air tertumpah dan betul-betul menyiram kepala Rosmah.


Mereka tersentak akhirnya tangan Cikgu Ramli di tolak dan Rosmah berdiri semula. Baju Rosmah basah akibat siraman air basuh pinggan. Cikgu Ramli ketawa bila dilihatnya Rosmah basah. Rosmah yang pada mulanya berasa agak marah turut tersenyum.


“Habis basah baju Imah, macamana Imah nak balik nanti...”
“Cikgu pergilah mandi....” Cadang Rosmah.
“Marilah mandi sama, kan Imah dah basahtu.... Busuk tau. Hehehehee..”
“Cikgu mandilah dulu, Imah nak basuh baju ni. nanti Imah buat air....” Cadang Rosmah.
“Cikgu nak air cap gantung...” pinta Cikgu Ramli sambil meraba buah dada Rosmah yang sedang mekar. Rosmah menjerit kecil sambil menepis tangan Cikgu Ramli yang menyentuh dadanya. Akhirnya Cikgu Ramli beredar ke bilik mandi.


Rosmah menanggalkan baju kurung yang telah basah untuk dibasuh. Kain yang dipakai di tariknya ke dada tanpa mengetahui yang mata Cikgu Ramli mengintainya. Namun begitu dia tahu bahawa hari itu Cikgu Ramli pasti melakukan sesuatu yang lebih hebat lagi. Dari tindakan Cikgu Ramli yang kian berani sudah tentu Cikgu Ramli tidak akan melepaskan peluang yang juga telah disediakan Rosmah.


Sedang Rosmah sibuk membasuh bajunya tiba-tiba dirasanya ada air mengalir dibelakangnya. Bila ditoleh dilihatnya Cikgu Ramli sedang mencurahkan air kebadanya. Rosmah bertindak balas dengan mengambil air dari besen dan menyiram Cikgu Ramli. Mereka ketawa bersama. Bila Rosmah cuba untuk menyiram kali kedua Cikgu Ramli cepat-cepat memeluk Rosmah dari belakang membuatkan Rosmah tidak dapat bergerak.


Cikgu Ramli mencium leher Rosmah. Rosmah menolak muka Cikgu Ramli kerana terasa geli. Tangan kiri Cikgu Ramli berlengkar didadanya manakala tangan kanan telah beralih ke peha Rosmah. Rosmah tak tau mana satu yang harus dihalangnya. Kegelian dileher membangkitkan ghairahnya. Sekejap dia cuba menepis muka Cikgu Ramli. Kemudian beralih ke tangan di dadanya. Namun kedua-duanya gagal dihalang.


Rosmah tau kini telah tiba saatnya Cikgu Ramli akan menunaikan hajatnya. Bukan sahaja hajat seorang lelaki tetapi juga hajat dari Rosmah sendiri yang telah lama kesepian. Sepi dari belaian seorang lelaki. Kematangan dan kesabaran Cikgu Ramli amat menduga kesabaran Rosmah. Membuatkan Rosmah sendiri tidak sabar walaupun terasa malu kerana cikgu Ramli adalah cikgunya.


Tangan Cikgu Ramli yang tadi berada di peha mula mengusap dicelahnya. Rosmah pula pura-pura cuba menolak tangan Cikgu Ramli yang tidak dapat dicapainya akibat tersekat dengan tangan kiri yang berada didadanya. Manakala tangan kanan Rosmah yang sepatutnya cuba menghalang tangan Cikgu Ramli sibuk pula menolak muka Cikgu Ramli dari mencecah leher dan mukanya. Ini membiarkan kakinya yang cuba menghalang tangan Cikgu Ramli. Namun bila tangan Cikgu Ramli dikepitnya dengan kaki maka lagi dekatlah tangan Cikgu Ramli dengan alur merkahnya.


Cikgu Ramli bila dirasa tangannya dikepit dan tidak dapat bergerak akan mencium dengan galak leher Rosmah membuatkan Rosmah kembali aktif menolak muka Cikgu Ramli dan meninggalkan tumpuan di pehanya. Rosmah faham akan tindakan Cikgu Ramli dan dia membiarkan saja pehanya renggang memudahkan tangan Cikgu Ramli bergerak.


Hajat Rosmah hampir terlaksana. Seperti Cikgu Ramli, Rosmah juga tidak akan melepaskan peluang keemasan yang ditunggu-tunggunya selama ini. Maka dengan itu dibiarkan tangan Cikgu Ramli bergerak bebas di celah pehanya. Lagi pun dia masih memakai kain dan seluar dalam. Sedangkan lebih dari itu tindakan Cikgu Ramli pasti diterimanya dengan senang hati




Diluar hari kelihatan mendung macam nak hujan. Entah kenapa setiap kali Rosmah berada dalam pelukan lelaki pasti hari akan hujan. Sejak dia bersama Syukor hinggalah ketika dia bersama dengan Cikgu Ramli. Adakah hujan juga sebagai tanda bahawa tanahnya yang selama ini kering akan disirami sebentar lagi. Rosmah tidak sabar menanti untuk disirami dengan air dari paip rahsia Cikgu Ramli. Dirasanya tindakan Cikgu Ramli amat lambat dan benar-benar mencabar kesabarannya kini.


Dia kini telah bersedia untuk menerima apa saja tindakan dari Cikgu Ramli. Dia telah benar-benar merelakan apa saja hukuman maupun “denda” yang dilaksanakan Cikgu Ramli keatasnya. Kalau Cikgu Ramli nak bagi denda “Rotan besar” lagi dia sanggup asalkan sedap. Denda yang dinanti-nantikanya sejak dari mula lagi.


Namun Cikgu Ramli bukan orang yang gelojoh. Walaupun belum berkahwin tapi pengalaman dengan perempuan telah lama dialaminya. Tidak susah baginya untuk mendapatkan seorang yang bernama perempuan. Kalau tak dapat yang free yang bayar pun sanggup didatanginya. Pengalaman berdayung banyak dipelajarinya ketika melanggan perempuan di bandar berhampiran.


Lagi pun dia tak perlu gelojoh. Kerana yang didakapnya kini daun muda. Daun yang masih mentah dalam melayari bahtera. Biarlah daun ini merasa keseronokannya dulu bagai dibuai-buai angin sebelum dibawa ke samudra luas yang bergelora. Biar daun ini tidak lupa akan kehebatan dayunganya dan pasti akan menagihnya lagi.


Cikgu Ramli tak perlu risau. Kawannya Cikgu Karim dan lain-lain rakan serumah telah balik kampung. Maklumlah kampung tersebut jauh dari Bandar. Jadi bila tiba hujung bulan ketika musim gaji sudah tentu ingin merehatkan mata dan badan ditempat lain. Baginya kalau bukan cuti panjang dia tidak akan balik kerana menambah letih badan saja setakat cuti hujung minggu.


Jadi dikesempatan ini dia akan menggunakan sepenuh masa yang ada dalam meratah daun muda yang menyerah didakapannya. Dia pasti Rosmah tidak akan menolak kerana dia belum menjatuhkan denda yang ditangguhnya tempohari. Rosmah pasti akan akur apa saja denda yang dijatuhinya sekiranya dia membantah hasrat Cikgu Ramli.


Namun dari reaksi Rosmah setakat ini dia akur dengan apa saja tindakan Cikgu Ramli. Tak perlu Cikgu Ramli mengugutnya dengan sebarang denda. Yang penting bagi Cikgu Ramli adalah kerjasama yang ikhlas dari Rosmah bukannya rasa terpaksa. Dilihatnya Rosmah tidak lagi menolak seperti tadi. Malah dibiarkan saja tangan Cikgu Ramli meliar dibadannya. Dia pasti Rosmah kini merasa keseronokannya.


Disebabkan rasa ghairah kian menyerang Rosmah memejamkan matanya sambil merasai setiap usapan tangan Cikgu Ramli. Tangan Cikgu Ramli kini bukan saja ligat dipehanya tapi turut bergerak sama mendaki setiap inci gunung mekar Rosmah. Dari tindakan mengusap perlahan-lahan hinggalah beralih ke ramasan yang mendatangkan keseronokan.


Dibelakang dirasakan senjata Cikgu Ramli telah lama mengeras. Geselan dan cucukan senjata sulit Cikgu Ramli dipunggungnya membuatkan Rosmah kegelisahan penuh kerinduan. Dia sendiri tidak sabar menanti tindakan seterusnya dari Cikgu Ramli.


“Cikgu pergilah mandi nanti baju Imah tak kering....” Rosmah bersuara agar pergerakan mereka bertukar rentak. Dengan harapan Cikgu Ramli akan menyegerakan hajatnya.


“Marilah mandi sama, lepastu baru basuh baju....” Cadang Cikgu Ramli sambil melepaskan pelukan dan menarik Rosmah ke bilik air. Rosmah akur dengan tindakan Cikgu Ramli.


Bila masuk sahaja ke bilik mandi Cikgu Ramli mengosok giginya. Rosmah yang menjangkakan Cikgu Ramli akan terus memeluk kembali menanggalkan coli dan seluar dalam yang dipakainya dan diletakkan di atas pintu bilik mandi. Dia beralih di kolah untuk mandi. Kain yang tadinya lembab kini basah disirami air dan sertamerta menampakkan lagi susuk badannya. Cikgu ramli yang sedang mengosok gigi tidak melepaskan peluang melihat tubuh montok Rosmah. Alur punggung Rosmah jelas kelihatan menyebabkan Cikgu Ramli menyegerakan gosokan giginya. Ketika Rosmah mencapai sabun tanganya dipegang Cikgu Ramli.


“Mari saya sabunkan...” pinta Cikgu Ramli dan Rosmah akur dengan kehendak Cikgu Ramli kerana peranan tangan Cikgu Ramlilah yang amat dinantikan setiap masa. Tanpa berlengah Cikgu Ramli melarikan sabun ke badan Rosmah. Mula-mula di bahagian belakang badan Rosmah. Kemudian sabun dilarikan ke arah punggung dan singgah di peha. Dari peha sabun naik kembali ke atas tetapi melalui bahagian dalam kain.


Rosmah membiarkan tangan Cikgu Ramli menyabun bahagian sulitnya. Makin disuanya tempat tersebut agar sabun lebih rata lagi. Sabun terus bergerak ke perut Rosmah dan akhirnya singgah ke dua gunung mekar Rosmah. Setelah puas berlegar dikedua-dua belah gunung sabun kembali turun ke bawah tetapi terjatuh dari tangan yang memegangnya.


Kini hanya tinggal tangan Cikgu Ramli tanpa sabun. Rosmah rasa lebih seronok bila dirasakan tangan Cikgu Ramli bergerak lancar akibat kelicinan yang ditinggal sabun tadi. Tangan kiri Cikgu Ramli berlegar di dadanya manakala tangan kanan meneruskan tugas-tugas yang ditinggalkan sabun tadi dibahagian pehanya.


Kerana merasa seronok Rosmah tidak menyedari yang kedua-dua gunungnya kini tidak berbalut lagi. Dia hanya menyedari bila tangan Cikgu Ramli cuba menanggalkan kain yang dipakainya. Ketika ini dia cuba membantah tapi bila menyedari kain telah berada dipinggang maka dibiarkannya tangan Cikgu Ramli melurut ke bawah. Dia turut membantu dan akhirnya tertanggal bukan kerana tarikan tangan Cikgu Ramli tetapi hasil dari pijakan kakinya bila tangan Cikgu Ramli melekat dicelah pehanya.


Bila saja kainnya tertanggal dirasakan senjata sulit Cikgu Ramli ...............

No comments:

Post a Comment