Friday, June 1, 2012

Menanti Hujan Reda (Bahagian 3)

Selepas makan tengah-hari dan selepas berehat sebentar aku memohon untuk pulang ke-tempat aku bertugas setelah cuti yang aku ambil selama seminggu hampir tamat. Dengan memandu kereta Proton Wira yang baru aku beli aku memandu dengan begitu berhati-hati menuju kedestinasi. Sambil memandu ingatan ku hanya kepada Normah yang telah lama tidak aku ketemu.

Dari jauh kelihatan Kamal dan Normah sedang berada dilaman bermain dengan Arif yang kini sudah pandai berjalan.

"Ingat esok baru Encik Osman pulang?¨ Kamal bersuara setelah melihat aku.

"Saja hendak berehat sehari, lagi pun kini musim tengkujuh, takut tergendala diperjalanan¨ balasku.

"Ini ke kereta yang Encik Osman katakan dulu¨ sambung Kamal sambil menghampiri kereta ku bersama Normah dan Arif.

"Ia¨ balas ku pendek.

"Malam ni Normah tak payah masak, kita pergi makan luar¨ aku berkata.

"Kalau begitu kata Encik Osman elok juga, tetapi jangan lambat sanggat kerana pukul 8.00 malam saya kena bertugas¨ kata Kamal.

"Kalau begitu biar saya pulang dulu, nanti pukul 6.30 saya datang¨ Kata ku.

Tepat pada masa yang di janji aku pun tiba. Aku menyuruh Kamal mengenakan uniformnya kerana hujan sudah mula turun dengan rintik-rintik halus. Aku berjanji selepas makan aku akan menghantarnya pergi kerja dan esok paginya aku akan jemput bila dia habis bertugas. Kamal setuju dengan cadangan ku.

Selesai makan aku menghantar Kamal pergi ketempat kerjanya. Dikala itu hujan sudah mulai turun dengan agak lebat.

"Bang Kamal" Normah bersuara sebelum Kamal turun dari kereta. Belum habis Normah bersuara, Kamal berkata,"Kalau tidak menjadi keberatan boleh tak Encik Osman tolong temankan Arif dan Normah, kerana saya lihat malam ini mungkin ribut akan melanda lagi¨

Aku diam seketika. Setelah didesak aku menganggokkan kepala.

Kamal turun dari kereta dan berlari menuju kepondok pengawal. Aku terus berlalu dengan satu harapan yang hanya aku dan Normah saja yang tahu.

Sampai dirumah aku mengambil kunci rumah dari Normah untuk membuka pintu rumah sebelum Normah dan Arif masuk. Setelah kereta diparking ditempat yang agak selamat dan setelah pasti yang semua pintu dikunci aku keluar dari kereta dan terus berjalan dengan cepat menuju kerumah.

"Nasib baik malam ini ada Normah dapat juga saya memanaskan badan¨ Aku bersuara setelah masuk kedalam rumah.

"Saya pun begitu juga¨ Balas Normah sambil menyuakan kepada ku towel dan kain pelikat.

Arif begitu leka bermain dengan permainan yang aku baru belikan. Sekali sekala aku menepok punggung Normah bila dia berjalan dihadapanku.

"Apalah Encik Osman ni, tunggu-lah Arif tidur dulu"Normah berkata bila aku kerap menepuk punggungnya.

Normah membawa seteko kopi,dua biji cawan dan biskut didalam tin. Kami minum bersama sambil berbual.Normah asyik bertanya apa yang aku buat selama seminggu dikampung. Aku menyatakan kepada Normah yang ibu ku asyik berleter kerana aku masih belum mahu berumah tangga. Melihatkan yang Normah diam bila aku menyebut perkataan kahwin, aku terus mengosok-gosok pehanya sambil bersuara, "Saya tak mungkin akan kahwin selagi belum bertemu dengan perempuan seperti Normah yang memiliki segala apa yang aku idamkan¨.

"Encik Osman duduklah dulu biar saya tidurkan Arif dulu kerana kelihatan dia sudah beberapa kali sanggap dan kalau Encik Osman hendak berehat pergilah masuk kebilik sebelah¨ Normah berkata sambil mendukung Arif.

Setelah Normah pergi untuk menidurkan Arif aku ke jendela sambil menghisap rokok. Habis sebatang rokok aku menutup jendela, mematikan lampu diruang tamu sebelum masuk kebilik sambil menunggu kehadiran Normah yang memiliki mini garden tempat adik ku gemar bersenam.

"Mengapa Encik Osman tak letak tilam dibawah¨Normah bersuara tatkala aku masuk kedalam bilik setelah Arif tidur.

"Hai perli, nampak¨ Balas ku sambil merangkul tubuhnya.

Setelah puas bertukar berkuluman lidah kami menanggalkan pakaian masing-masing.

Tanpa disuruh Normah terus memegang adik ku yang sudah tegang sedari tadi. Setelah dia puas bemain-main dengan adik ku dia merebahkan dirinya disebelah ku. Aku terus menyonyot-nonyot putting teteknya yang sudah hampir dua minggu tidak aku hisap. Sambil mengusap-usap perut Normah aku bersuara, "Tak ada apa-apa ke?¨

"Apalah Encik Osman ni, eloklah tak ada¨ Normah bersuara.

Mendengarkan itu aku merasa lega sambil melebarkan kangkangnya kerana aku hendak memainkan lidahku disekitar kawasan mini gardennya. Melihatkan yang lubang cipapnya sudah begitu lencun dan Normah sudah lama merengek menyuruh aku memasukkan adik ku kedalam lubang cipapnya, aku membetulkan kedudukanku sebelum aku melepaskan adikku bermain-main didalam lubang cipapnya.

Setelah adikku selesa berada didalam sambil menerima kemutan mesra dari lubang cipap Normah aku mengentel-gentel putting buah dada Normah sebelum aku memulakan aksi sorong tarik sorong tarikku. Pada mulanya Normah hanya bertahan dengan tenang sambil sesekali dia menggentel putting tetekku. Melihatkan yang Normah sudah mula hendak mengerakkan ponggongnya kekiri,kekanan, keatas dan kebawah aku rangkul erat tubuhnya sebelum aku melajukan tujahan ku. Setelah Normah sudah mencapai klimaknya yang pertama aku memperlahankan aksi sorong tarikku sambil kami bertukar berkuloman lidah.

"Normah kemut kuat sikit, saya dah tak dapat bertahan lagi¨ aku bersuara sambil melajukan aksi sorong tarikku.

Adik ku dikemut erat sebelum aku melepaskan satu pancutan yang agak padu dan banyak, Normah juga sama-sama mencapai kepuasan. Setelah tiada pancutan aku tertiarap diatas dada Normah sambil bersuara,"Normah puas tak?¨

Normah tidak menjawab tetapi hanya mencubit hidungku.Aku membaringkan diri ku di-sebelah Normah dan kami berbaring berhadapan muka. Aku ramas-ramas punggongnya yang setia mengampu bila adikku bermain didalam alur cipapnya.

Kami berpimpinan tangan menuju kebilik air dalam keadaan telanjang bulat. Selesai mencuci segala kotoran kami keruang tamu dan duduk didalam gelap dengan keadaan telanjang bulat sambil meminum kopi.Selesai minum kopi aku mengajak Normah duduk dimuka pintu untuk menikmati angin malam untuk mendapatkan kesegaran setelah penat bersenam. Normah mengikut saja walau pun pada mulanya dia merasa kekok kerana tidak berpakaian.

Sambil duduk dimuka pintu kami beromen sepuas-puas-nya.

"Dahlah Encik Osman mari kita tidur, sejuklah¨ Normah bersuara setelah lama duduk dimuka pintu. Setelah menutup pintu aku mengendung Normah, satu perbuatan yang belum pernah aku lakukan selama ini, menuju kebilik tidur.

"Malam ini saya rasa lain macam, tidak macam yang lepas-lepas¨ Normah bersuara setelah dirinya aku baringkan.

"Apa maksud Normah¨ aku bersuara.

"Sungguh puas¨ Balas Normah.

Setelah puas beromen Normah bersuara, "Encik Osman hendak lagi tak?¨

"Kalau Normah hendak¨ kata ku sambil melebarkan kangkang-nya.

Kami bersenam lagi sehingga puas sebelum tidur dengan lena.

Pagi esoknya Normah mengejutkan aku. Walau pun adikku sudah keras lagi tetapi aku tahan kerana aku pasti yang Kamal mesti hendak merasa setelah dia pulang nanti.

"Tengok tu adik Encik Osman sudah jaga¨ Normah bersuara.

"Biarkanlah nanti Normah tak larat hendak melayan karenah Kamal kalau dia berhajat¨ kata ku.

Selesai mandi aku pergi menjemput Kamal.Sebelum pulang kami kepasar dulu.

"Kamal sudah jumpa dengan tukang yang dikatakan dulu¨ aku bersuara sambil memandu menuju kerumah Kamal.

"Sudah, dia janji hendak datang petang nanti¨ balas Kamal.

"Baguslah¨ balas ku.

Selesai sarapan bersama dengan Kamal sekeluarga aku minta diri untuk membawa Arif bersiar-siar ditepi pantai. Setelah Arif masuk kedalam kereta tanpa pengetahuan Kamal aku memberi isyarat agar Normah mengajak Kamal bercengkarama kerana aku kata dalam masa dua tiga jam baru aku pulang. Normah senyum sambil menganggokkan kepala-nya.

Setelah puas aku mengelilau dengan Arif aku pulang semula ke-rumah Kamal. Normah memberi isyarat yang Kamal sempat menunaikan hajat-nya sebanyak dua kali. Semasa Normah hendak mengambil Arif sempat aku meramas-ramas punggungnya.

Lepas makan tengah hari aku dan Kamal berehat sementara menunggu tukang yang sudah berjanji hendak datang. Aku tak tahu bila aku terlena. Aku terjaga setelah Kamal mengoyang-goyang bahuku menyatakan yang tukang sudah datang.

Lama juga kami berbincang sebelum mendapat kata sepakat. Bilik yang dikatakan itu aku hendak ianya berukuran lima belas kali lima belas kaki dan siap dengan bilik air dan dibina ditempat yang telah Kamal syorkan. Aku menghulurkan separuh dari harga yang telah dipersetujui dan yang separuh lagi akan aku jelaskan setelah separuh siap dan telah siap sepenuhnya.

Setelah tukang tersebut berlalu kamal bersuara, Saya betul-betul menyusahkan Encik Osman¨

Aku menyuruh agar Kamal jangan memikirkan itu semua dan menyatakan yang aku sudah menganggap dia sekeluarga saperti sudara ku sendiri. Akhirnya aku difahamkan yang semasa aku bercuti Kamal sudah menukarkan nama kebun yang dia miliki kepada nama Normah dengan alasan kerana Normah seorang anak yatim piatu dan dia tidak mahu Normah diapa-apakan oleh keluarganya dikemudian hari.

Tukang yang dicari oleh Kamal aku lihat agak jujur dan kemas kerja tukangnya. Mungkin aku boleh berpindah ke-bilik yang sedang di-dalam pembinaan bulan puasa yang tinggal dua bulan lagi.

Aku sedang berada didalam pejabat bila Kamal dengan keadaan cemas masuk.

"Ha.. Kamal apa hal?¨ aku bertanya.

Tak-lah Encik Osman saya kena pergi berkursus selama dua minggu di-ibu pejabat kawasan selatan Kamal bersuara sambil menghulurkan kepada ku sepucuk surat. Aku baca surat tersebut sambil berkata, bukan Kamal seorang, nanti saya akan uruskan sebuah Pajero untuk menghantar dan mengambil Kamal dan mereka yang lain¨.

Petang-nya aku pergi ke-rumah Kamal dan kami berbincang segala apa yang perlu semasa Kamal tiada di-rumah. Aku mengsyorkan agar Kamal menyuruh kalau-kalau ada anak buah-nya yang sudi menemankan Normah semasa dia tiada di-rumah. Lama juga Kamal termenung sebelum dia mengambil keputusan menyuruh aku sendiri menemankan Arif dan Normah.

 Akhir-nya aku di-fahamkan yang Kamal sudah lama berkerisis dengan beradik-nya. Untuk menenangkan hati Kamal aku bersetuju untuk menjaga Arif dan Normah.Selesai makan malam aku meminta diri untuk pulang dan berjanji pagi esok-nya aku akan datang untuk mengambil Kamal.

Melihatkan yang aku hendak pulang ke-rumah ku Kamal menahan. Aku memberi berbagai alasan. Bukan-nya apa kerana aku hendak biar dia mendapat belaian yang agak puas dari Normah sebelum dia pergi berkrusus.

Pagi esok-nya aku mengambil Kamal. Normah senyum bila aku merenung ke-arah mukanya. Di dalam perjalanan macam-macam pesanan yang Kamal ajukan kepada ku. Aku mengiakan ke-semua pesanan Kamal. Sebelum bertolak Kamal mengenggam tangan ku begitu erat yang sebelum ini tidak pernah di-lakukan.

Kamal jangan risau semua-nya selamat¨ aku bersuara sebelum Kamal melepaskan tangan ku dan terus ke-Pajero yang sudah sedia menanti.

Seminggu setelah Kamal pergi berkerusus tukang yang membuat kerja di-rumah Kamal selesai menjalankan tugas-nya. Normah menyuruh aku membawa barang-barang ku berpindah di-bilik yang telah siap. Aku mengatakan yang aku hendak tunggu hingga Kamal habis kursus.

Kalau saya pindah sekarang pun bukan-nya boleh buat apa-apa kerana Normah sendiri no-entry¨ kata ku.

Normah hanya senyum sambil berkata, "ringan-ringan apa salahnya".

Walau pun begitu aku tetap menemankan Arif dan Normah sebagaimana yang telah diamanahkan kepada ku.

Aku sedang bersiap-siap untuk pulang dari kerja bila satu pejabat digemparkan oleh satu panggilan menyatakan yang kakitangan-kakitangan yang pergi berkerusus mendapat kemalangan jalan raya dalam perjalanan pulang dan kini mereka semua berada di-hospital Muar.

Setelah mendapat kepastian apa yang benar-benar telah berlaku aku ke-rumah Normah. Tanpa memberitahu apa yang telah terjadi aku menyuruh Normah dan Arif bersiap-siap dengan alasan aku hendak membawa mereka ke Muar ke rumah keluargaku.

Di-dalam perjalanan baru aku nyatakan apa yang telah berlaku. Arif sudah lena di tempat duduk belakang.Mendengarkan penjelasan dari ku Normah mula menangis. Aku memberhentikan kereta di-bahu jalan untuk mententeramkan keadaan. Setelah aku dapat memujuk Normah aku meneruskan perjalanan.

Sebelum ke-hospital Muar aku singgah dulu di-rumah keluarga ku yang terletak di-batu tiga jalan Bakri, Muar. Dengan di-temani oleh beberapa orang ahli keluargaku kami ke-hospital Muar. Kami di-fahamkan yang Kamal meninggal di-tempat kejadian. Setelah Normah setuju dengan cadangan keluarga ku jenazah Kamal di-kebumikan di-tanah perkuburan di-jalan Bakri.

Sebelum itu semua waris terdekat Kamal telah di-maklumankan, tetapi tiada seorang pun yang datang. Aku mengambil cuti selama tiga hari kerana Normah berhajat hendak mengadakan kenduri arwah. Aku perhatikan yang ibuku agak tertarik juga dengan Normah setelah aku menceritakan siapa Normah yang sebatang kara. Aku memberitahu ibu ku agar dia sudi menerima Normah sebagai menantu-nya.

Sedang kami sekeluarga makan tengah-hari sebelum kami pulang ke-tempat kerjaku ibuku mengusik..Man apa kata kalau engkau ambil Normah sebagai isteri, engkau pun bujang terlajak¨

Emak tanya-lah kepada yang empunya diri, Man tak kesah¨ Balas ku.

Melihatkan yang Normah tunduk dan senyum ibuku bersuara lagi, Tak payah tanya, mak tahu dia tentu sudi¨.

Setelah berbincang ayah ku mencadangkan agar ibu saudara ku yang sudah janda setelah kematian suami-nya mengikut ku pulang untuk menemankan Normah sehingga dia habis edah. Dengan riang aku memandu menuju ke-distenasi.

Bila Normah sudah habis edah kami ke-Muar untuk di-ijabkabul serentak dengan hari perkahwinan adik perempuan ku yang nombol tiga. Pekerja yang setempat dengan ku tidak menyangka yang aku sudi memperisterikan Normah. Sebenar-nya sebelum ini mereka tidak pernah melihat Normah. Setelah melihat baru mereka terfikir mengapa aku yang di-katakan anak orang berada sudi memperisterikan Normah.

Sebenar-nya setelah Normah tahu kedudukan keluargaku dia begitu berat untuk menerima lamaran ku. Tetapi setelah merasakan kemesraan yang di-tunjukkan oleh keluargaku perasaan rendah diri-nya hilang. Tambahan setelah aku menujuk-nya dengan berjanji yang aku akan menjadikan-nya queen of the house.

Bila cuti ku hendak habis aku meminta diri untuk pulang. Bonet kereta ku sarat dengan hadiah pemberian ke-dua ibu bapa ku. Aku merasa bersyukur kerana ke-dua ibubapaku memahami isi hati ku walau pun Normah seorang janda.

Esok-nya aku mengemas kesemua barang-barang ku untuk berpindah kerumah Normah. Di-satu kawasan yang bersempadan dengan tanah Normah aku melihat beberapa orang sedang menebang pokok-pokok renek. Aku menghampiri mereka. Aku di-fahamkan yang seorang askar yang baru bersara bercadang untuk mendirikan rumah di-kawasan tersebut. Bagus juga bisik hati kecil ku,sekurang-kurang-nya ada juga jiran.

Selesai makan malam Aku berehat di-ruang tamu sambil menonton T.V. Belum pun habis sebatang rokok Normah datang dan duduk di-sebelah kanan ku sambil bersuara,Kasihan abang kurang dapat melakukan apa yang abang suka kerana ada Alif¨ sebelum sempat aku menjawab Normah berkata lagi, Itu-lah abang hendak sangat berkahwin dengan janda beranak satu¨.

Melihat yang aku diam saja Normah mengusik lagi dengan berkata, Marah ke?¨

Nanti bila Arif sudah tidur tahu-lah¨ aku bersuara sambil mencubit manja peha Normah yang berisi.Normah melihat jam di-dinding sambil bersuara, Arif mari masuk tidur¨.

Arif yang sedang baring di-depan T.V bangun untuk mendapatkan ibu-nya. Sebelum berlalu Arif bersuara dengan nada pelat-nya,selamat malam uncle¨.

Arif jangan panggil uncle tetapi ayah¨ aku memarahinya di ikuti oleh Normah yang menyuruh dia memanggil aku ayah.

Sekali lagi Arif bersuara dengan nada pelat-nya, selamat malam ayah¨.

Selamat malam balas ku.

Lama juga aku menonton T.V seorang diri sebelum Normah keluar dengan mengenakan nite-gaun nipis yang baru aku belikan tanpa memakai bra dan pentis dengan bau yang harum. Sepasang buah dada yang subur berserta dengan mini garden yang baru aku trim lalang-lalang hitam-nya halus yang tumbuh di-persekitaran-nya boleh di-lihat balam-balam disebalik nite-gaun yang dipakainya.

"Wah cantik-nya isteri abang¨ Aku bersuara sambil menarik tangan-nya untuk duduk di-sebelah ku. Belumpun apa-apa adik ku sudah mula hendak mengeras.

Kini Arif sudah tidur abang buat-lah apa yang abang suka ke-atas diri isteri abang ini  Normah bersuara semasa aku sedang mengentel-gentel putting tetek-nya.

Setelah tamat siaran T.V aku menarik tangan Normah menuju ke-bilik peraduan ku untuk menikmati tubuhnya setiap kali MENANTI HUJAN REDA...

No comments:

Post a Comment